driving-111

Найскладнішим, з будь-якої точки зору, періодом для водіїв є зима. Мороз, сніг, ожеледь та інші принади цієї пори року доставляють чимало неприємностей кожному автомобілісту. Особливо у дні випадіння першого снігу трапляється найбільше аварій. Водії не встигають пристосуватися до нових умов водіння. Автолюбителі їздять так само, як і влітку чи восени, коли дорога суха. Так само швидко прискорюються, різко гальмують. Але взимку зчеплення з дорогою і видимість стає гіршою, а часу на реакцію у водія меншає. Тому зараз слід використовувати інший стиль водіння.

Пропонуємо вашій увазі кілька порад, які допоможуть водіям навчитись правильно та обережно керувати джерелом підвищеної небезпеки, а можливо врятувати чиєсь життя:

  1. Правильна гума. Взимку, перш ніж покинути місце своєї стоянки, слід переконатися в 100% справності вашого транспортного засобу. Слід розуміти, що справне авто влітку і восени — це не означає, що воно справне і для зимових поїздок у холодну пору. По-перше, літня гума взимку стає “ковзанами”, тобто вона просто ковзає і не виконує своїх прямих завдань. Використовуючи такі шини, ви ризикуєте стати учасником ДТП. Навіть якщо це для вас не аргумент, і ви не цінуєте своє життя, то подумайте хоча б про тих, хто може постраждати із-за вашої безвідповідальності, це можуть бути не тільки водії, але й діти, а також звичайні пішоходи. Є серед нас і такі, хто міняє гуму виключно на ведучих колесах, що, як ви розумієте, теж неправильно. Така економія може обернутися занесенням задньої або передньої осі, незалежно від того де стоїть літня гума. Запам’ятайте: “перевзуватися” необхідно комплексно, тобто відразу всі чотири колеса.
  2. Плавне керування. Різкі натискання на педалі та різкі рухи кермом взимку — неприпустимі! Професіонали радять уявити, що ви не їдете по дорозі, а пливете на човні в великому басейні. Якщо ви будете розуміти, що різкий поворот загрожує занесенням або навіть перекиданням, а гальмувати потрібно за кілька метрів для того, щоб не врізатися в берег, ви зможете уникнути аварії на дорозі.
  3. Обережно працюйте “газом”. Взимку “газ” повинен бути мінімальним. Під час ожеледиці їдуть “унатяг”, машина не має котитися на “нейтралці” або різко прискорюватися. Навіть на очищених дорогах трапляються ділянки із кригою під снігом або великою кількістю води. Тому там теж не слід використовувати літній стиль водіння. Особливо обережно потрібно починати рух на перехрестях, мостах, біля зупинок, перед світлофорами. У цих місцях часто зупиняється транспорт. Від тепла двигунів і їхньої випускної системи сніг тане. А потім перетворюється через деякий час у кригу. Забудьте про різкий старт або пробуксовку, нерідко такий старт закінчується приїздом дорожньої поліції і розглядами в суді. Справа в тому що, якщо біля вас стоїть ще один автомобіль, то вгадати куди понесе вас під час такого жвавого старту в зимовий час досить складно. Шліфуючи лід або сніг, вас може кинути на автомобіль що стоїть поруч, а далі все за сценарієм… Розбирання, з’ясування стосунків, протоколи, штрафи… і т. д. Експерти та водії зі стажем рекомендують рушати виключно на другій передачі, підтвердженням дієвості та ефективності цього способу є той факт, що в деяких сучасних АКПП є зимовий режим, принцип якого полягає в тому, що авто більш плавно рушає з другої передачі.
  4. Паркуйтесь правильно. Взимку уникайте стоянок під гірку, а також тих, на яких машини стоять дуже щільно, на таких парковках не розрахувавши з газом, ви можете наробити дурниць. Якщо ж хтось все-таки примудрився так припаркуватися тоді рушайте “як в перший раз”, тобто краще кілька разів заглохнути, ніж кого-небудь вдарити задньою частиною свого автомобіля або прокопати колію колесами.

Стережіться тротуарів. Не паркуйтесь дуже близько до них, нехай краще вас назвуть “блондинкою”, ніж потім ви в поспіху покатитесь на нього і вдарите в замет, або, ще гірше, в стовп чи близько стоячу перешкоду.

  1. Навчіться гальмувати двигуном. Таке вміння як ніколи до речі буде в зимовий час для власників автівок з механічною коробкою перемикання передач. Якщо, звичайно, у вас коробка автомат або варіатор, тоді нема чого переживати, просто слід відпустити газ і “автомат” сам зрозуміє, що ви від нього хочете.
  2. Тримайте дистанцію і пам’ятайте про те, що рухатися потрібно так, ніби ви пливете. Мається на увазі, слід завчасно пригальмовувати, не розганятися якщо вам вже скоро потрібно буде зупинятися, тобто рухайтеся “на човні”. Іноді трапляються дуже сумні випадки, коли водій тисне на гальма, а машина продовжує рух. Щоб не потрапити в таку “халепу” не чекайте такої ситуації, спробуйте як гальмує автомобіль, кілька разів натисніть на педаль, щоб зрозуміти поведінку автомобіля і на майбутнє знати, чого очікувати від гальм. Якщо ваш автомобіль оснащений ABS, то просто переходьте до наступного пункту, вам турбуватися нема чого, за вас про все подумає розумна система і зробить все для того, щоб гальмування було максимально ефективним. Тим, у кого такої “диво-системи” немає, можна спробувати зімітувати її, для цього потрібно тиснути на педаль короткими ривками.
  3. Поворот – одна з головних зимових “болячок”. Це проблема принаймні для тих, хто не бере участі у гонках. Для решти інших, хто не отримує задоволення від занесення на дорозі і не бажає лоскотати свою нервову систему, потрібно проходити повороти з максимальною увагою та обережністю. Щоб правильно увійти в поворот і не зачепити нікого або не вилетіти з дороги, заздалегідь скиньте швидкість і пригальмовуйте до оптимальної для повороту швидкості.

Передній і задній привід ведуть себе на зимовій дорозі по-різному!

Порівняно з задньопривідними, передньопривідні авто менш схильні до заносу. Це більшою мірою пояснюється особливістю компонування, передньопривідні автомобілі мають краще зчеплення провідних коліс з дорогою, за рахунок того, що вони навантажені масою двигуна і коробкою передач. У задньопривідних “провідний зад” нічим не навантажений, особливо якщо машина порожня, у підсумку виходить, що і зчеплення коліс з дорожнім покриттям набагато гірше.

Бувають ситуації, коли понесло “зад”, в такому випадку досвідчені  водії рекомендують не чекати поки вас розгорне поперек дороги, а необхідно попередити це, будь-якими шляхами, інакше ви ризикуєте бути збитим кимось із тих хто їде позаду. Вам потрібно різко повернути кермо в бік ковзання і скинути газ, потім відразу не чекаючи реакції машини спробувати вивернути машину в правильному напрямку. Передньопривідним авто для вирішення такої ситуації, як правило, достатньо просто натиснути на газ і машину вирівняє.

Звичайно, ніхто не застрахований від недосвідчених і нетверезих водіїв, які можуть вас просто підставити. Однак, якщо ви будете слідувати всім перерахованим вище порадам, то зведете до мінімуму ризик потрапляння в аварійну ситуацію за поганих погодних умов і різним рівнем навичок водіння низкою автомобілістів, що проїжджають поряд.

Шановні водії! Будь-ласка, дотримуйтесь встановлених норм швидкості руху автомобіля, вчасно змінюйте літню/всесезонну гуму на зимову та прислухайтесь до порад написаних вище.

Будьте уважними та обережними!

Залиште комент