SAM_0914-1

Незадовго до новорічних свят багато мешканців бачили, як працівники комунального підприємства «Виробниче управління комунального господарства» розсипали та трамбували невідому речовину у ями, що розташувалися на проїжджій частині вулиць Ніжина. У соціальних мережах розпочались бурні обговорення. Навіть під час самого процесу робіт до працівників підходили перехожі з питаннями та повним нерозумінням того, що відбувається… З метою усунення чуток, домислів, вигадок та інформаційного вакууму стосовно того, що відбувається, розповімо більш детально та інформативно.

Перш за все слід зазначити, що необхідність в укладанні і ремонті дорожнього покриття виникає не тільки в теплу пору року, але і взимку. Саме тому була розроблена технологія із застосуванням холодного асфальту. Зараз на вулицях міста триває експериментальний (так званий «ямковий») ремонт проїжджої частини. Для ремонту залучена нова для Ніжина технологія під назвою «Холодний асфальт».

Асфальтний матеріал холодного типу – є інноваційним засобом для обслуговуючих операцій дорожнього полотна і магістрального будівництва, який не має на даний момент аналогічних засобів. Застосовується холодний асфальт для швидкого закладення ям, тріщин і швів на асфальтовому покритті. За допомогою даної суміші роблять ремонт ділянок доріг, куди не рентабельно доставляти важку дорожню техніку.

Якщо говорити про хімічний склад холодного асфальту, то його основа – змінений асфальт, полімерного типу, з численними морозостійкими добавками імпортного виробництва, а також різними пластифікаторами. Технологія укладання холодного асфальту передбачає додавання бітумних згущувачів.

Перевагами цього дорожнього покриття є:

  • Укладання суміші може здійснюватися в широкому діапазоні температур (від -15 до +40);
  • Матеріал є безвідходним, після проведення укладальних або ремонтних робіт, залишки можуть бути зібрані і використані повторно;
  • Перед проведенням укладальних або ремонтних робіт, не потрібно великих попередніх підготовок або розігріву (зокрема, при ямковому ремонті досить очистити вибоїну від бруду, сміття і води);
  • Матеріал застигає в короткі терміни, і відразу після його укладання, рух автотранспорту може бути швидко відновлено;
  • Виробництво холодного асфальту здійснюється згідно ДСТУ, що гарантує його екологічну безпеку.

Наразі обстежено вулиці міста, проведено заміри ям та вибоїн, надано кошторис для розрахунку. Якщо такий вид ремонту буде визнано рентабельним та доцільним, то в найближчому майбутньому «холодним асфальтом» планується відремонтувати всі вулиці міста, які потребують саме такого ремонту.

Комунальне підприємство «ВУКГ» має можливості, технічні засоби і ресурси для ямкового ремонту цілорічно, що дасть можливість оперативно і якісно відновити дорожнє покриття.